36 efter första grillningen

De 36 lyckliga som är vidare till dag två. Foto: TV4

Det var A Capella-fest i nya slutauditionlokalen Globen, konkurensen var större än någonsin. 101 skulle bli 36 stycken, vad jag tycker om den stora gallringen kan ni läsa nedan. I alla fall vara det några som lyckades mycket bra, medan andra presterade under all kritik enligt juryn. Vidare till nästa omgång gick bl.a. Mathias Sironey (beatbox-snubben), Nils Fredriksson (nya Di Leva), Dolores Huremovic (lite Amanda Jenssen-röst), Alexandra Knutsson (En favorit hos juryn), Kenny Lundström (Nästan lite Brolle-stuk på honom), Yazmina Simic (bra röst och har tidigare varit med i Lilla Melodifestivalen), Loulou Lamotte (Svängig röst enligt Anders) och Robin Bengtsson (som också han verkar vara en favorit hos juryn). Och Anna Bergendahl (har förövrigt deltagit i Super Trouper) som tyckte att det var jobbigt att känna juryns förväntningar på sig efter en mer än mycket lyckad audition.

Nästa moment är nytt. Man får förbereda en låt med en pianist i 15 minuter och skall sedan framför låten själv på scenen. Katia Löfgren hann sjunga i detta programmet men allt slutade i tårar och besvikelse. Efter att få hört ord som "Falsksång" och "Hemmafru" blev det för mycket. Jag tycker att det är jättetråkigt att Katia åker ut, jag tyckte hon var bra.  Jag tror att hennes personlighet är en sådan många gillar, och hon hade bra röst.

Imorgon forstätter alltså Slutaudition och vi får se flera uppträda med sina låtar. Men lite mer om att det blir allt färre som går vidare efter a cappellan, jag tycker att det bara är negativt. Det blir bara de som har synts mycket som går vidare. Jag tycker att 2005 hade det bästa konceptet. ca 100 vidare från audition, hälften vidare efter a cappellan, därefter duetter och solosång och sen kval. Men vad vet jag, 2008s slutaudition kanske blir min nya favorit. :-)

Bild: TV4.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback