Morgondagens tema och låtval!

Idolerna är redo. Foto: Daniel Ohlsson/TV4

Nu är låtvalen och temat för morgondagen offentliga. Det blir tema Idol 5 år och hits från de senaste 5 åren alltså. Kul tema tycker jag, alltid roligt när de kör lite kända låtar! Och alla har valt liksom bra, välkända låtar som i grund och botten är bra låtar. Låt oss spana in och kommentera låtvalen!

Kevin inleder kvällen med att köra Natalie av Ola. Tror att han kan göra låten bra, men farligt startnummer. Får se om han lyckas hålla sig ifrån botten.

Loulou skall sjunga Hurt av Christina Aguilera. Jag gillar inte den låten, men vet att det är många andra som gör. Vet inte om den passar henne. Skulle föredra en glad, bubblig låt. Men hon kanske vill visa sin bred och köra en mollig ballad. Hm, vi får se.

Robin B har enligt mig gjort ett förfärligt låtval. Mercy med Duffy! Om jag tänker mig hans ostabila, mörka röst och hans nervositet och nervösa rörelsemönster på scenen tror jag att jag kommer skratta igenom hela låten. Men han kanske överraskar, men just nu känns det bara... lustigt.

Yazmina skall sjunga Don't stop the music av Rihanna. Rihannas bästa låt enligt mig, men den är tuff och liksom rytmisk! Tror att Yazmina visst kommer sjunga den liksom rent och bra, men det blir nog ungefär som när Gathania sjöng Umbrella förra året. Snäll tjej möter tuff låt.

Lars har gjort ett grymt låtval tror jag; You're beautiful av James Blunt. De sjunger lite lika och det är ju en fantastisk låt alltså! Väntar mig något storartat!

Alice skall sjunga These Words av Natascha Bedingfield. Vi har hört den många gånger i Idol, dock inga speciellt lyckade versioner (tankarna går mot Elina och Amanda). Får se vad Alice lyckas med. Vad tror jag då? Hon är stabil i rösten och kan få till något kaxigare tror jag absolut. Tror det går bra!

Jesper har valt att sjunga So sick av Ne-Yo. Jag tror faktiskt att det kan gå bra, men han är lite töntig. Han kommer ju defintivt göra den bättre än Danny, hoppas jag.

Sepideh skall sjunga I kissed a girl med Katy Perry. Tror att det kan bli lite väl skrikigt i refrängen, men det skall bli kul att höra henne sjunga en modern poplåt.

Johan skall sjunga Viva la vida med Coldplay. Jag skulle föredra en mörkare, fylligare röst till den här låten än vad Johan har. Men han kanske gör en egen, intressant tolkning.

Anna ser också ut att ha gjort ett bra låtval. Låten Release me med Oh Laura är en av de värsta jag vet, men jag tror mycket väl att Anna kan sjunga den jättebra och på ett eget sätt.

Robin E har valt No Doubt's grymma låt It's my life. Han gör den säkert riktigt bra musikaliskt, men det kanske blir lite tråkigt ibland gällande Robin. Fast han är ju jätteduktig sångare. Hoppas det blir ett bra performance!

Det jag faktiskt är mest nyfiken på imorgon är om det blir ett wildcard det här året. I så fall hoppas jag på Linda! Hon var ju en av de absolut bästa i Idol och så åker hon ut - fattar ingenting! Om det blir ett wildcard är Linda självskriven!

Och så får ni ju inte heller missa Idol eftersnack efter fredagsfinalen imorgon. I år leds det av Katrin Zytomierska i TV400 som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback